środa, 13 listopada 2013

Nie strasz sesją!

Grudzień większości kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia, ze śniegiem, Sylwestrem, z zapachem choinki… Lecz dla mnie grudzień odkąd jestem studentką krzyczy “ZARAZ SESJA”! Dzisiaj w radiu usłyszałam, że za 3 tygodnie już grudzień więc… za chwilę sesja! Aż mnie ciarki przeszły, łzy napłynęły do oczu a włosy stanęły dęba.
1337868008_by_Doknic_500
Postanowiłam zrobić plan nauki, żeby w tym roku odnaleźć się jakoś w tym chaosie.
Co nam będzie potrzebne?
  • dobre notatki – tutaj polecam zdać się na siebie i włożyć w to sporo pracy. Później to zaowocuje. Przeczytać co mamy w notatkach, przeczytać dany temat w książce, dopisać do notatek najważniejsze rzeczy. Zrobić wszystko ,,na czysto” żeby mieć gotowy materiał do nauki.
  • kolorowe karteczki, długopisy, flamastry – im bardziej kolorowo tym lepiej. Warto wykorzystywać kolory żeby po prostu się nie pogubić.
  • segregator, koszulki i przekładki – warto mieć wszystkie notatki w jednym miejscu. Uwierzcie mi to ważne mieć wszystko pod ręką. W czasach kiedy przychodzi sesja i każda wymówka żeby się nie uczyć jest dobra to podejście po inny zeszyt do komody graniczy z cudem.
  • skoroszyty – jestem pewna, że macie lub będziecie mieć mnóstwo kserówek, skryptów itd. Warto do jednego przedmiotu zastosować jeden kolor co ułatwia później szukanie materiałów.
  • długopisy, zszywacze, zszywki, spinacze, korektor
Skoro już mamy wszystkie rzeczy potrzebne do nauki zróbmy sobie jakiś plan. Ja w tym semestrze mam 4 przedmioty które zakończą mi się sesją zimową.
Drukuję sobie kalendarz. Każda flaga innego koloru to inny przedmiot.  Daje sobie 5 dni na każdy przedmiot. Powoli bez spiny. Jak widzicie są trzy kolory bo jeden przedmiot już się nie zmieścił. Nie ma dat, pierwsza flaga sygnalizuje 14/11/2013r. Dlaczego tak minimalistycznie? Zostawiłam miejsca na jakieś uwagi co danego dnia zrobiłam.

To jest mój sposób na ogarnięcie sesji. Lubię za wszystko wziąć się wcześniej.  A Wy? Dajecie sobie jeszcze trochę czasu czy zostawiacie wszystko na ostatnią chwilę? Jestem ciekawa jak Wy przygotowujecie się na sesję :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz